جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری در تاریخ ١٣٩٦/٠٨/٢٥ برگزار شد
تاریخ انتشار: ١٣٩٦/٠٨/٢٧ - ١٤:٠٨:٢٢

 برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری

 جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه مورخ  ٢٥/٨/٩٦ به استناد مواد ٥، ٦، ٧، ٨ اساسنامه با حضور اعضا مجمع به ریاست دکتر حسین آبادی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در محل این صندوق تشکیل و آقایان عامری و شهاب رضوی به عنوان ناظر و سید مسعود حسینی به عنوان منشی جلسه انتخاب و جلسه رسمیت یافت.

جلسه با مقدمه دکتر حسین آبادی آغاز و با توجه به وقوع حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه، آقای سپهری گزارشی از وضعیت استان کرمانشاه بعد از وقوع زلزله و نحوه ارسال کمک توسط کانون ها ارایه داد.

بررسی وضعیت فعلی صندوق، ثبت صورتجلسات مجمع و هیات مدیره، اقدامات صورت گرفته در مورد مالیات عملکرد سال ١٣٩٠، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، سپرده گذاری در بانک ها، خدمات فنی و مستمری، طراحی وب سایت صندوق، اقدامات موثر در جهت وصول یک دوم سهم صندوق از مالیات وکلا، بررسی ساختار اداری صندوق، عقد قرارداد بیمه تکمیلی sos، اقدامات انجام شده برای خرید ملک، خرید ملک برای برخی از کانون ها، بدهی های کانون های وکلای دادگستری بابت ٤ درصد حق بیمه مهم ترین اقدامات سه ماهه هیات مدیره جدید صندوق، در فاصله مرداد ماه تا مهرماه سال ٩٦ بود که  توسط آقای سنجر فخری، رئیس هیات مدیره صندوق تشریح  شد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت زلزله کرمانشاه از کانون های سراسر کشور بابت ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی تشکر و اظهار داشت:«بعد از آغاز به کار هیات رئیسه جدید از تیرماه سال جاری هیات رئیسه نسبت به برررسی قراردادهای مالی با بانک ها و همچنین ساختار مالی و اداری اقدام نمود و امور مربوط به ثبت صندوق، صاحبان امضای صندوق پیگیری و در روزنامه رسمی هم درج شد. عملکرد مالیاتی صندوق بررسی و هم اکنون مالیات صندوق در شورای عالی مالیاتی تحت رسیدگی است و ضمناً طی دادخواستی تقاضای  صدور دستور موقت شده است.»

رئیس صندوق حمایت وکلا در مورد مالیات عملکرد ٩٣ نیز افزود:«در مورد مالیات عملکرد سال ٩٣ هم در هیات حل اختلاف بدوی قرار کارشناسی صادر شده و دفاعیات لازم مبنی بر معافیت صندوق از مالیات عملکرد  صورت گرفته است.»

وی در ادامه با بیان این که «در خصوص سرمایه گذاری در اوراق مشارکت دولتی بررسی هایی انجام گرفت» افزود:« با توجه به محدودیت سقف سود بانک ها تا ١٥ درصد، سه  فقره اوراق مشارکت (٦٢٦/٢٣١ فقره با ارزش اسمی یک میلیون ریال) توسط صندوق خریداری شد .»

رئیس صندوق حمایت اضافه کرد:«طبق روال معمول سپرده گذاری در بانک ملی صورت گرفته و از ١١/٦ /٩٦نرخ سپرده به ١٥ درصد تقلیل یافته است. ضمن اینکه با سایر بانک ها هم مذاکره شده است.»

 علاوه بر گزارش عملکرد سه ماهه هیات مدیره صندوق،  گزارش هیات مدیره درباره مصوبه مورخ ٢٩/٧/٩٥ مجمع عمومی فوق العاده صندوق در خصوص خرید املاک در تهران، پیشنهاد هیات مدیره در خصوص تعیین تکلیف کارکنان صندوق در شهرستان ها، پیشنهاد افزایش وام مستمری بگیران از بیست میلیون ریال تا چهل میلیون ریال ، تقدیر و تشکر از نمایندگان دولت و هیات مدیره سابق صندوق، پیشنهاد وام ضروری برای کارکنان صندوق ، طرح و بررسی سایر پیشنهادات مطروحه در جلسه از  جمله دستورات  دیگر جلسه فوق العاده صندوق بود.

اصلی ترین بحث مجمع که وقت زیادی را به خود اختصاص داد در خصوص خرید املاک در تهران بود که پس از اعلام نظر موافقان و مخالفان  در خصوص اختصاص بخشی از سپرده گذاری صندوق به سرمایه گذاری بر روی اموال غیرمنقول در نهایت  با اختصاص ٥٠ میلیارد تومان جهت خرید ملک در تهران موافقت و این پیشنهاد با اکثریت  آرا به تصویب رسید.

دستور بعدی جلسه پیشنهاد هیات مدیره در خصوص تعیین تکلیف وضعیت همکاران صندوق در استان ها  بود که اعلام شد که  ٢٢ نفر در کانون ها مشغول به کار هستند که با توجه به الکترونیکی شدن کارها نیازی به حضور این تعداد پرسنل وجود ندارد که بعد از بحث و تبادل نظر نهایتاً  تصمیم گرفته شد که به روال گذشته به کار خود ادامه دهند.

پیشنهاد افزایش وام مستمری بگیران دستور بعدی جلسه بود که این پیشنهاد به ٥٠ میلیون ریال با بازپرداخت ١٨ ماهه افزایش یافت و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در این جلسه از آقایان باقری(نماینده تامین اجتماعی)، بیژن صدیق، حسن رستگار،رضا آشوری،کریم حبیب نژاد و کامبیز زندیه  تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پیشنهاد وام ضروری برای کارکنان صندوق از دیگر دستورات جلسه بود که  با ١٦ رای به تصویب رسید.

آخرین دستورجلسه نیز پیشنهاد اختصاص مبلغی به عنوان کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود که به رای گذاشته شد و با  اختصاص  مبلغ ١٠٠ میلیون تومان به این استان با اکثریت آرا به تصویب رسید. همچنین بحث بیمه درمانی و تکمیلی وکلا، رفع مشکل و برقراری مستمری به بازماندگان یکی از وکلای فوت شده و مذاکره  با بانک ملی برای رفع مشکلات وکلا از جمله معرفی ضامن و کاهش سود از ١٨ درصد به ١٥ درصد برای دریافت وام از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

شایان ذکر است مجمع عمومی فوق العاده صندوق در راستای مصوبه ٣١/٤/١٣٩٥ مجمع عمومی عادی مبنی بر تشکیل دو جلسه سه ماهه فی مابین جلسات شش ماهه برگزار شده است.

 َتهیه و تنظیم گزارش : عشرت عبدالهی - وکیل دادگستری